Patrocinador oficial Sènior

diumenge, 24 de gener del 2010

QUÍMICS 27 - TORROELLA-12

Aprofitem la crònica extreta de la web del Químics, sempre explícites i moltes vegades polèmiques. ( Perdoneu la falta de temps per no fer-ne una de propia, a més ens anirà bé veure un altre visió de fora del nostre Club ).

Tarde apacible, horario inhabitual (16h) gracias al todopoderoso FC Barcelona, y buen ambiente de Rugby, para el importantísimo partido que disputaba en la Teixonera el Químic Equip de Rugby contra el RC Senglars Torroella. Importante para el QER por conseguir la revancha del partido de ida, por ser Copa 4 Barres y por la posición en la tabla, que no le permite ningún traspiés, con equipos de nivel similar, hasta el final de temporada.

Como en la semana anterior contra el CEU, el partido era una disputa entre dos estilos de juego totalmente opuestos, el del Torroella, basado en la conquista, potencia, fuerza de su delantera y chutes, y el del QER basado en el juego compensado, más desplegado y a la mano.

Los químicos afrontaban el partido con varias bajas importantes, sin ningún número 8 ni alas de formación; pero esto ya no es novedad esta temporada, en la que no se ha hecho ninguna alineación con menos de 4 cambios respecto del partido anterior. Resaltar que en la filas Ampurdanesas figuraba un animalito peludo formado en el QER, si, si Ewok vuelve a los campos con la zamarra roja de los Senglars, y no lo hizo nada mal de 2º centro.

El partido empezó con dominio de los locales que pretendían coger impulso y distancias en el marcador lo antes posible, a sabiendas de que es en las segundas partes donde el peso de los Senglars les hace ser más peligrosos. Y no podía empezar mejor, pues tras el primer lateral ganado y en el primer balón abierto a la mano, Germán, recibe el balón de Jake tras un loop, y des de medio campo corre más que nadie hasta ensayar. Santo transforma. Minuto 2’ QER 7 – Torruella 0.

Los minutos que siguieron fueron de dominio territorial y del balón del QER, con una clara oportunidad de conseguir más puntos en un lateral a 5m de ensayo que se quedo en nada. Los locales dominaron claramente sus laterales todo el partido y consiguiendo robar 3 a los visitantes.

Pero los visitantes no desperdiciaron su primera oportunidad. Primera llegada a campo del QER; golpe de castigo innecesario en un rack perdido sobre medio campo; lateral sobre 22m, y festival de delantera; no menos de 4 minutos de incesantes mauls, pick and go, relanzamientos, más mauls . . . hasta conseguir avanzar hasta ensayar. Buenísima defensa de los universitarios pero físicamente imposible de parar. Ensayo que se transforma. Minuto 16’ QER 7 – Torruella 7.

En la jugada del ensayo se lesionó Renzo (posible esguince de rodilla), que fue sustituido por Jala.
Los locales vuelven a la carga y en el minuto 20’ Santo consigue tres puntos más gracias a un golpe de castigo pasado entre palos. Minuto 20’ QER 10 – Torruella 7.

Los visitantes realizaron un par de jugadas a la mano en las que Ewok, siempre gracias a fallos de placage, consiguió escaparse creando cierto peligro; decimos cierto peligro porque eran jugadas iniciadas en campo propio y por tanto con pocas posibilidades de conseguir puntos.

En el minuto 29’ tuvo que ser sustituido Ivan el tercera llave local (golpe en el cuadriceps – bocata-) por Yuri, debutante en la categoría.

Con la melé en estos momentos ya decantada a favor de los visitantes, el químic empezaba a tener problemas en la conquista y conservación del balón; los racks eran autenticas batallas por la posesión en las que los visitantes, gracias a su mucho mayor poder físico, empezaban a imponerse. Pero solo con juego de delantera es difícil avanzar metros y los chutes que realizaban estaban bien resueltos por el QER.

Aún así, la genialidad de Santo volvió a aparecer. Tras un lateral y un primer punto de encuentro, coge el balón y con una aceleración insuperable rompe la línea de ventaja driblando a dos contrarios antes de posar el balón sobre la línea de 15m. No consigue transformar. Minuto 33’ QER 15 – Torruella 7.

Muy poco después y en un balón recuperado sobre medio campo, los locales lo mueven lateralmente hasta que llega a Germán, que aún y tener apoyo sobrado a los dos lados, es mucho más rápido que los contrarios a los que desborda por el exterior consiguiendo el tercer ensayo. Santo no transforma. Minuto 38’ QER 20 – Torruella 7.

Media parte. Una parte del trabajo ya estaba hecha, como en el partido de ida, por tanto nada estaba ganado, faltaba pasar por lo peor.

Y así fue. La segunda parte fue un autentico sufrimiento para los químicos: dominados físicamente en melé y puntos de encuentro, si apenas posesión, defendiendo casi siempre, pero con la sensación de tener el partido controlado todo y no contar con una de sus “estrellas”: Santo.

Poco después de la reanudación y en un balón suelto por el suelo se lanzo con el cuerpo para controlarlo y robar la posesión, mientras el 15 visitante intentaba chutar el balón (legal pero muy poco estético) con la mala suerte que se lesionó en el pie (posible rotura del escafoides o cuboides). Una nueva baja para los locales ya acostumbrados a bajas en cada match. Fue sustituido por Dodi (50’).

En el minuto 55’ los Senglars consiguieron acercarse en el marcador, como no, tras una larga secuencia de juego de delantera con pick and go y mauls, el medio melé visitante consiguió ensayar.

El partido era una continua batalla de delanteras, en la que la local, a pesar de su inferioridad, se mostró en todo momento compacta y aguerrida, sin dejar de luchar en ningún momento.

Pero cuando un equipo es superior a otro en la mayoría de casos se termina demostrando. Y esto fue lo que paso. En una jugada colectiva en la que intervinieron no menos de 10 jugadores locales, portando siempre el balón a la mano, apoyándose a la perfección y siempre escogiendo la mejor opción de juego, fijando y pasando, si ir al suelo en ningún momento, y partiendo des de campo propio, Jala consiguió el ensayo del bonus y una explosión de alegría en los locales. Para ver jugadas como esta vale la pena ir a ver un partido del QER. Widow transformó el ensayo. Minuto 61’ QER 27 – Torroella 12.

Durante los siguientes minutos del encuentro, los locales solo pudieron defenderse de los ataques ampurdaneses. Y solo en el momento en que se realizaron dos cambios en la delantera (Pi por Pitu y Santander por Ferran) minuto 70’ los locales se sacudieron la presión ya hasta finalizar el partido.

Magnífico partido del QER que esta vez si consiguió imponer su juego vistoso al “troglodítico” del Torroella. Alguien muy cualificado, al final del match, calificaba un partido CEU (todo defensa) contra Torroella (todo delantera) como el espectáculo más aburrido de la tierra. Gran victoria de los químicos y cinco puntos muy importantes para la clasificación, pero con un coste demasiado alto.

25 comentaris:

Anònim ha dit...

Espere´m algun dia jugar el rugby "champagne" que voldrien els nostres companys del químics, de moment jugarem com podem, com sabem i sobretot sense viòlencia
( això sí que és criticable i no de la manera que juguen els equips ).
A part de la extraordinària última marca del Químics no recordo massa aquest joc tant vistós a que fa referència la crònica, més aviat recordo els químics i el seu 10, En Santo, xutant moltíssimes vegades.
Res a dir, el col-lega xuta de collons i el Químics ho aprofita.
També recordo als Senglars intentant obrir la pilota a la linia moltes vegades però sense massa sort.
També li donaria un consell sense ànims d´ofendre al Poli Bueno,autor de les cròniques, penso que a vegades falta el respecte als altres clubs per les seves crítiques i forma de veure les coses...encara que no sigui aquesta la seva intenció a vegades fereix i molesta a alguns equips.
No crec que valgui la pena crear-se enemistats per unes cròniques que poden ser una mica més sensibles.

Anònim ha dit...

Perdó m´he endescuidat de firmar.

Lluís.

Anònim ha dit...

D’acord amb tu Lluís.
Ara tenim 2 setmanes per seguir treballant i sobretot per recuperar els lesionats, que en som uns quants.
Fins dimecres.
Simón

Anònim ha dit...

Vamos chicos! no pasa nada un tropezon no es caida.
Facu.

Anònim ha dit...

hola nois, tinc un trencament muscular al pit bastant bèstia, sota la clavícula dreta, que en proues feines em permet moure el braç.Just darrera, a l'espatlla també hi ha algu que no acaba de rutllar.Ja us aniré informan de com avança el tema. galetudo

Anònim ha dit...

Animo Cuki!!!!

Anònim ha dit...

D'acord amb tú Lluís, no val la pena despreciar el treball de ningú, potser nosaltres sóm més diplomàtics. Això també s'acaba veient.
Anims galetudo!!!!

Gibbins

Anònim ha dit...

Ànims galeta, que segur que et recuperaràs aviat. Quatre fregues per aquí, quatre per allà, pim i pam, pim i pam, i aviat està arreglat.
Per cert, com va anar la postura del “cruassant”?.
Petonets i fins aviat
Per cert, com estàs Xuse?
Simón

Anònim ha dit...

¡Juas! ¡Que crónica! Senglars: ¿Con quien jugasteis el pasado sábado? ¿Con los Químics o con los Blacks? Porque sinceramente...
X-)

¡Menudo escrito el del Químic! Seguro que el autor del texto no tiene abuela... ¡Ni tampoco, por lo que leo, mucho respeto hacia los rivales! Eso si: ¡De 'Ego' va sobrado!
;-)

Anònim ha dit...

Perdón: me comí una coma...
“Porque, sinceramente...”
en vez de: “Porque sinceramente...”

Anònim ha dit...

A ver si firmamos de paso también.

Lluis.

Pelli (15) ha dit...

respecte el comentari que m'afecta a mi directament sobre la topada (15 senglars vs 10 químics), doncs lamento com així li vaig comentar de fer-li mal, tot i que la intenció no era ni molt menys ocasionar-li cap lesió.
Per cert, en aquesta topada jo vaig impactar amb el genoll, hi tinc líquid i fa molt mal.

Respecte al partit afegir que bàsicament els Químics van fer el seu partit i nosaltres no vam saber placar (home-home) i a l'hora de netejar els químics SEMPRE arribaven abans i amb més gent.
Per tant, el partit l'hem perdut per manca de ritme i errades en els placatges.

Respecte a la crònica del Químics ==> hi ha gent que escombra més cap a casa seva que d'altres.

Jo prefereixo mantenir-me més pròxim a la neutralitat i objectivitat (tot i que a vegades costa molt).

Anònim ha dit...

Bones, jo estic bastant millor, encara que em fa mal quan m'ajupo o m'estiro. Dimecres vindré a corre durant l' entreno

Anònim ha dit...

Jo no vaig anar al partit (el primer Quimic-torroella que em perdo en 3 anys) , però el cronista químic, si tant amant és del rugby-champange, hauria de dir als seus jugadors que no xutéssin a pals sempre que tenen l'oportunitat. Evidentment, jo no tinc res en contra de que ho facin, és més, no tinc res en contra i sí molt a favor del Químic, un club que és exemple per a molts de com fer les coses bé. Però el comentarista en qüestió no és gens objectiu en aquesta ocasió.... cadascú fa el joc que li va millor, ells xuten a pals i nosaltres juguem a mauls... i quin problema hi ha, si és la nostra millor arma, què farem? no jugarem de davanters perquè no és estètic? No ho entenc....

Fugi

Anònim ha dit...

Bona tarda Senglars,

La crónica de la que parleu tant, esta feta des del Químic i pel Químic, sense aním d'ofendre a ningú i menys a vosaltres que us ben asseguro us respecto molt per la feina que heu fet i que feu, i que collons perquè sou bona gent.
Heu d'entendre que em prenc llicencies a l'hora d'escriure-la i que la salsa del periodisme és precisament que l'objectivitat no existeix (només cal mirar un diari esportiu). Si repaseu totes les cróniques hi ha estopa per a tothom, inclús pel Químic en alguns casos.
Entenc que no hi esteu d'acord i que potser us piqui una mica però així fem salsa també, no ?
Efectivament ens veu possar molts problemes per guanyar-vos i el cost ha estat alt en forma de lesions. Xutem ? si clar, en lloc d'estampar-nos amb el nostre joc contra tothom com a la primera volta, intentem adaptar-nos i contrarestar el joc del contrari. ens agradaria fer Rugby CAVA ? SI, potser algun dia si aconseguim una devantera com la vostre . . .

Una abraçada esportiva

Poli Bueno

Pelli ha dit...

Ooleeee !!!

Anònim ha dit...

Hola Poli Bueno,

Nosaltres també pensem que sou una gent molt com cal i és per això que voliem fer-vos saber que no som el primer equip que s´ha sentit una mica molest amb les teves cròniques.
Com et deia abans no crec que valgui la pena crear possibles enemistats per una simple crònica que pot ser escrita amb una mica més de tacte, encara que als teus ja els hi pots fotre la canya que vulguis:-)))
No ens sentim gens orgullosos de les vostres baixes durant el partit, de fet, nosaltres també en tenim unes quantes.
Et convidaria a veure el nostre próxim partit per parlar-ne fent una cerveseta fresca però és un Torroella-CEU, pot ser aburridíssim :-))

Una abraçada.

Lluís.

Anònim ha dit...

Bones, jo estic bastant millor, encara que em fa mal quan m'ajupo o m'estiro. Dimecres vindré a corre durant l' entreno.
Ho sento m'he deixat la firma!

Xuse.

Anònim ha dit...

Molt bones.

El que tenim que fer es seguir entrenat, seguir les directrius marcades per Ian, disfrutar practicant el nostre esport preferit i així podrem guanyar molts mes partits i quedar el mes amunt en la classificació.

I el que diguin no te influir en el nostre joc.

A continuar treballant Senglars. Ahhhhhh Galeta a recuperar-se i per el proper partit que puguis a tonar a donar-ho tot.

C. Blasco

Unknown ha dit...

Galetudo vui las mevas galetas de coco, desgraciat. Encara estic esperant. El Sengla sudamericá amb gana

Anònim ha dit...

ernesto tengo una bolsa aqui preparada de esas de coco que tanto gustan, pasa quando quieras por casa a recogerlas.
un saludo amistoso galetudo

Anònim ha dit...

Molt bona la cronica, pero... no la entenc no se en quin idioma esta escrit no se si es suec o zulu, pero els comentaris com sempre mes millor.

Salutacions

Anònim ha dit...

Sr.Casero, quan "raji" de la penya, que és en la majoria dels seus comentaris, no s´oblidi mai de firmar, és poc seriós.

Inspector Ferrerons.

Anònim ha dit...

Caguuuunnndena, mai m'enrecodo de signar quan parlo en Zulu o Suec, es que aixo de tenir les olles per fer el Caldo m'he deixat de posar la signatura.
Gracies el meu "secretari".
Sou Collonuts, aixo d'escriure els mateixos ja saben qui es qui.

Salutacions amb afectes de Casero.

PD AQuest proxim disabte vaig a arbitrar a Torreilles de la Salanque, ja pensare en vosaltres.

Anònim ha dit...

Kaiser dona molts records a tots de part meva a la bona gent de Torreilles.
No saps pas com els trobo a faltar.

T.Canape.